Geen producten (0)

FAQ - FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

 

Kan ik alleen online kopen, of kan ik ook in jullie winkel(s) komen?

Naast onze online winkel zijn wij gevestigd in Amsterdam op de Reestraat 1. Alles wat op www.stylerooms.nl wordt verkocht, is ook in de winkels te koop.

Zijn de prijzen inclusief BTW en verzendkosten?

Alle getoonde verkoopprijzen zijn inclusief BTW, maar exclusief verzendkosten. Indien van toepassing zie je de verzendkosten voor jouw bestelling staan vermeld in het bestelmenu. Je kunt alle bestelde spullen ook afhalen in onze winkel op de Reestraat 1.

Wat bedragen de (mogelijke) verzendkosten?

Bestellingen in Nederland versturen wij gratis tot 10 kg. Vanaf 10 kg berekenen wij €15 en vanaf 15kg bedragen deze €40. Voor verzendingen buiten Nederland gelden andere tarieven (zie Shipments).

Hoe plaats ik een bestelling?

Om een product te bestellen moet je het artikel eerst in jouw winkelmandje plaatsen. Je kan nu verder shoppen en meerdere artikelen tegelijk bestellen. Tot het daadwerkelijke moment van bestellen, kan je jouw winkelmandje nog wijzigen, zoals bijvoorbeeld het aantal, de maat of kleur of je kunt een product helemaal verwijderen. Indien van toepassing gelden de bezorgkosten - uiteraard - per bestelling.

Om te bestellen hoef je niet geregistreerd te zijn, het werkt echter wel sneller en efficiënter bij een volgende bestelling. Daarnaast kun je als geregistreerde klant via je account op de hoogte blijven van de status van je bestelling. Je kunt een apart aflever- en factuuradres opgeven, zodat je jouw bestelling op een andere plek kunt ontvangen, bijvoorbeeld op je werk, op het adres van een vriend(in) die thuis is of als je iets als cadeau wilt versturen.

Na het opgeven van je adres, kies je de gewenste betaalwijze. Je kunt betalen via jouw Nederlandse bankrekening (iDEAL) of credit card (PayPal). Betalen gebeurt via een beveiligde verbinding. Na afronding van de betaling krijg je een bevestiging in beeld en een email toegestuurd.

Is het veilig om met mijn iDEAL of PayPal te betalen? 

Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. Je rekent af in je eigen vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Als jij internetbankiert, kun je direct gebruik maken van iDEAL zonder je daarvoor apart aan te melden. Voor meer informatie zie www.ideal-betalen.nl/. iDEAL wordt ondersteund door ABN AMRO, ASN Bank, Fortis Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank en SNS Bank.

Met PayPal kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen met jouw credit card van Visa, Mastercard of American Express.  PayPal Aankoopbescherming vergoedt het volledige bedrag (inclusief verzendkosten) als een in aanmerking komend object, dat u online heeft gekocht, niet wordt geleverd of niet aan de omschrijving van de verkoper voldoet. PayPal Aankoopbescherming dekt al uw online aankopen wanneer u PayPal gebruikt. Dit geldt alleen voor fysieke, tastbare goederen die per post kunnen worden verzonden. Voor meer informatie zie www.paypal.nl/.

Kan ik ook nog op andere manieren betalen?

Ja, naast het betalen via iDEAL (gratis) en PayPal (kosten 2% van je aankoopbedrag), kun je ook

  • het bedrag van tevoren overboeken (bij overboeken sturen wij na het ontvangen van de betaling je bestelling zo snel mogelijk op);
  • Bancontact (met MisterCash kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen via je Belgische bankrekening); of
  • achteraf betalen via Riverty.

Wat is onze levertijd?

De meeste producten op de site hebben wij op voorraad. We streven ernaar deze producten zo snel mogelijk naar je te verzenden. Deze producten worden - nadat de betaling is ontvangen - binnen 1 a 2 werkdagen aan je verzonden. Voor onze Nederlandse klanten geldt dus dat zij gebruikelijk binnen 3 werkdagen hun bestelling thuis kunnen verwachten.

Mocht een product onverhoopt niet op voorraad zijn, dan nemen wij contact met je op en krijg je uiteraard je geld inclusief verzendkosten terug gestort. Mocht een product kunnen worden bijbesteld, dan zou je er ook voor kunnen kiezen daar nog even op te wachten.

Als je onverhoopt niet thuis bent als de bezorger langs komt, dan probeert hij of een van jouw naaste buren wellicht het pakket in ontvangst wil nemen (met een afleverbrief bij jouw afgeleverd) of komt hij nogmaals langs om jouw bestelling af te leveren.

Hoe weet ik of iets past?

Natuurlijk weet je nooit helemaal precies hoe iets past, maar we doen er wel alles aan om je te helpen bij het maken van je keuze. Zo hebben we altijd meerdere foto's van het product Je kan de foto's vergroten ook door er met je muis op te gaan staan.

Vergeet bij het kopen van een product niet de beschrijving onder ‘ Details’ te lezen. Daarin staat altijd belangrijke informatie over de maten van het bewuste merk. De pasvorm van kleding verschilt nu eenmaal per merk. ! Als je echt twijfelt kan je altijd contact met ons opnemen voor meer informatie.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Je kan de status van je bestellingen altijd volgen via de website. Dit kan door in te loggen op de site en dan in ‘mijn account’ te gaan naar ‘bestellingen’. Je ziet daar een overzicht van alle bestellingen die je bij Stylerooms hebt geplaatst. Als je klikt op de order die je zoekt, dan kan je met behulp van het nummer dat je in de bevestiging hebt gekregen de status van de order opvragen.

Wij gebruiken over het algemeen PostNL voor de bezorging van jouw bestelling. Wij gebruiken hiervoor over het algemeen het PostNL standaardpakket. Dit omvat twee afleverpogingen; de zending volgen met Track & Trace; aflevering bij de buren als geadresseerde niet thuis is; twee weken lang af te halen op het Postkantoor.

Als ik het bestelde artikel wil retourneren, kan dat?

Je hebt na ontvangst van de goederen 14 dagen bedenktijd.Je kunt (i) binnen 14 dagen na ontvangst zonder voorafgaande melding retourneren; of (ii) binnen 14 dagen na ontvangst ons van de herroeping op de hoogte brengen (melding) en vervolgens binnen 14 dagen na die melding retourneren. 

Mocht je van (ii) gebruik willen maken, dan verzoeken wij je ons dit schriftelijk via info@stylerooms.nl te melden. Je kunt ook gebruik maken van het Europees modelformulier. Dit formulier vind jij onderaan deze tekst. Je kunt de artikelen dan binnen 14 dagen na deze melding retour sturen.

Ons (retour-)adres is Reestraat 1, 1016DM Amsterdam.

Terug te sturen artikelen moeten in zo oorspronkelijk mogelijke staat zijn, ongewassen, met alle labels indien redelijkerwijs mogelijk er nog aan en ook indien redelijkerwijs mogelijk in originele verpakking. Je bent zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten van het retourneren.

Als jij meer doet met de producten dan het beoordelen daarvan (om te kijken of jij het wil houden) en er daardoor schade aan het product ontstaat, dan ben jij voor deze waardevermindering aansprakelijk is. Uiteraard mag je de producten beoordelen/gebruiken zoals in onze winkels ook mogelijk is.

 Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.

Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je bent zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten van het retourneren.

Download hier het Thuiswinkel.org modelformulier voor herroeping. Zie ook onze Algemene Voorwaarden voor de tekst.

Wettelijke garantie

Op al onze producten is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Hoe stuur ik een pakketje retour?

Je kan jouw pakket opsturen naar Stylerooms, Reestraat 1, 1016DM Amsterdam. Let op dat je het pakket voldoende gefrankeerd verstuurt anders brengen wij de verzendkosten bij je in rekening.

Als ik de bestelde artikelen wil ruilen, kan dat?

Helaas is het nog niet mogelijk een artikel te ruilen. Zou je graag een ander item willen ontvangen dan kan je een nieuwe order plaatsen en het reeds bestelde aan ons retourneren.

Wat als ik een defect artikel heb ontvangen?

Heb jij een defect artikel ontvangen of is dit kapot gegaan binnen de zichttermijn van 14 dagen? Meld je klacht via info@stylerooms.nl je ziet direct wat je het beste kunt doen. Als het mogelijk is, ruilen we het defecte artikel direct om.
 

Hoe meld ik een klacht of defect?

Meld je een artikelklacht, dan kijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in onze algemene voorwaarden, op jouw persoonlijke situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief verzendkosten) voor rekening van Stylerooms.

Kan ik Stylerooms telefonisch bereiken?

Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 10u00 tot 17u30. Vragen kun je echter het beste via het contactformulier stellen. Wij zullen je dan dezelfde dag per e-mail antwoorden. Na ‘kantooruren’ ontvangen vragen beantwoorden wij op de volgende werkdag. Mocht je het op prijs stellen dat wij telefonisch contact opnemen dan kun je dat aangeven. Wij nemen dan dezelfde of de volgende werkdag contact met je op.

Wat te doen mocht ik onverhoopt een klacht hebben?

Uiteraard doen wij er alles aan om jou zo snel en goed als mogelijk van dienst te zijn. Mocht er onverhoopt tocht ergens iets fout gaan, neem dan contact met ons op via email (info@stylerooms.nl) of telefoon (020.777.43.96). Wij beantwoorden jouw klacht uiterlijk binnen 14 dagen.

Wat kan ik verder doen als jullie mijn klacht niet kunnen oplossen?

Wij zijn aangesloten bij de Thuiswinkel organisatie. Als wij een door jou ingediende klacht niet kunnen oplossen of als je niet bent tevreden met de afhandeling van de klacht, dan kan je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

Je kan ook de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (ODR).

Krijg ik garantie op de artikelen die ik heb besteld?

Je mag ervan uitgaan dat wij altijd kwaliteitsartikelen leveren! Mocht er onverhoopt toch iets met een artikel aan de hand zijn, dan kun je het beste direct met ons contact opnemen. Wij zullen er dan alles aan doen om het probleem voor je op te lossen.

Naar welke landen verzenden jullie en wat kost dit?

Wij streven ernaar al onze producten die wij via de website aanbieden wereldwijd te leveren. Uiteraard moeten wij hier wel verzendkosten voor rekenen. Zie ‘shipments' voor een actueel overzicht van de minimale verzendkosten.

Moet ik douaneheffingen en belastingen betalen als mijn  bestelling internationaal wordt verzonden?

Binnen de EU: nee.  Buiten de EU kunnen invoerrechten, belastingen en douanekosten van toepassing zijn. Deze worden geheven wanneer het pakket het land van bestemming bereikt en dit is de verantwoordelijkheid van de ontvanger.

 Heeft Stylerooms een nieuwsbrief?

Ja, deze zenden wij naar onze klanten, echter alleen als jij hier specifiek toestemming voor hebt gegeven. Dit kun je doen in het bestelproces door het hokje aan te vinken waarbij wordt aangegeven 'Graag ontvang ik de nieuwsbrief.

Hoe meld ik me aan op Styleroom.nl?

Als je een bestelling wilt plaatsen, is het handig om je te registreren. Dat gaat gemakkelijk en is zo gebeurd. Klik rechtsboven op ‘mijn account’.  De velden met een sterretje zijn verplicht (jouw naam en adres), dus die moet je invullen. Je moet daarnaast een gebruikersnaam en wachtwoord kiezen, evenals jouw emailadres opgeven. Als je eenmaal bent geregistreerd, dan hoef je daarna alleen maar in te loggen. Je hebt dan alleen je gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Uiteraard kun je jouw gegevens altijd wijzigen. Dat doe je door in te loggen. Als je er de voorkeur aan geeft om helemaal uit onze database verwijderd te worden, dan kan dat door ons een email te sturen. Uiteraard gaan wij uitermate zorgvuldig met jouw gegevens om. Wij zullen jouw gegevens niet aan derden verkopen of ter beschikking stellen, tenzij dit specifiek wordt aangegeven. 

---/--- FAQ